søndag den 9. maj 2010

Service?

På vej hjem (15.Marts), skulle jeg tanke op .... kører ind til nærmeste Shell , finder plads ved en pumpe ....

ser så der, at der er en lille håndskreven lap på max 10x15 cm :

92 og 95 er begge udsolgt .....

ØV!

Starter bilen igen, bakker, kører ind i båsen til en ny tankstander .......

starter forfra, skruer benzindækslet af ... og hiver fat i benzinpumpen .....

IGEN ser jeg så samme lille 10x15 cm. hvid lap håndskreven beked klistret op
: 92 + 95 er udsolgt!!!


nu %&/()=(/&%¤# !

tænker 2 sek. ... bliver enig med mig selv om ; Ok! jeg tager V95 power i stedet for, selv om den er lidt dyrere, og jeg normalt bruger alm. 95 ... men ærligtalt gad jeg ikke starte bilen igen, for at finde en ny bås og spille yderligere tid ...

hiver fat i slangen og skal så til at tanke op ..................

IKKE EN DRÅBE DER HELLER og måleren står helt stille!

endnu mere <#¤%&/(!!!!!!!!!!!

Slangen på plads igen, og havde mest lyst til bare at køre derfra, og hurtigt finde en anden benzinstation........

Trods følelsen af at ha spildt tid nok der .. synes jeg dog, at jeg ville være så venlig, at gå ind og fortælle dem, at der heller ikke er V95 whatever ....... (sådan at andre i hvertfald kunne blive informeret, at DET heller ikke var til at få, så de ikke spildte tid på samme måde som jeg havde gjort)

Ung fyr ekspederer - jeg fortæller ham, sådan og sådan ....

INGEN som helst reaktion der ligner 'det må du undskylde,' eller ' beklager' kommer ud af hans mund ......... bare ærgelse over at blive 'forstyrret' med sådan en info.

Jeg ville ikke bruge mere tid på det, så jeg vender rundt, nu hvor jeg nu havde givet min besked ... og skal til at gå ud ud ...

så kommer der et højt : HOV! du skal betale !!!

HVa ???? siger jeg fuldkommen måløs !
ja men jeg har jo ikke fået en DRÅBE benzin svarer jeg så .... selv om det burde være indlysende, med det jeg allerede havde oplyst.

Svaret : ja men jeg kan se, at måleren viser, at du skal betale Halvanden Krone !

Hvorherre bevares er mit svar ... og tilføjer straks : DET gider jeg ærligtalt ikke
bruge mere tid på (vel vidende, at jeg så også skulle hente min taske som altså stadig var i min bil, og jeg ligesom havde forestillet mig, at jeg bare hurtigt muligt skulle videre .... for at købe.... benzin ! )

''Sådan er reglerne ''siger han, hvilket jeg ignorerede og gik ud mod bilen.

Undervejs besindede jeg mig dog , for uanset HVOR tåbeligt jeg ellers syntes hele situationen var, og uanset, at jeg reelt ikke havde fået en dråbe benzin , men bare havde fået spildt masser tid med ærgelser , og uanset beløbet's tåbelige størrelse, som måleren åbenbart alligevel havde registreret, inden den ikke gad give flere dråber fra sig ,.... så ville jeg trods alt ikke *LØBE FRA EN REGNING*

... så jeg tog fat i min pung - gik tilbage til den unge ekspedient - og trods alt, også for at vise min oparbejdet irritation -

smed jeg demonstrativt 2 kr. på bordet , og sagde højt til ham ...

behold bare de 50 øre .......som drikkepenge for GOD SERVICE !

Og ud gik jeg ... for atter at køre til en anden tankstation, hvor jeg så endelig kunne få tanket op!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar