søndag den 9. maj 2010

Om livet

24-04-2010
Refleksion over en portion fiskefond ..........
Mens jeg nu kan nyde den sidste forårssol , fuglefløjt og katten der nu kan mæske sig
med den store ædegilde...........

hvorfor kommer forklaringen sikkert helt af sig selv,,,

For nu hvor jeg står med en lille portion koncentreret fiskefond ..... der er vel ca. et par liter, efter jeg har fjernet al 'skidtet' fra den kæmpe gryde, der mindst kan rumme 10 liter, af fiskehovede, ben og hale, skaller af jomfruhummer og div urter...

Og nu kan kan jeg så småfilosofere over et glas velfortjent hvidvin (rest fra det jeg ikke brugte til fiskefond ...

Ja men det jo det det hele handler om .... livet altså!

Tage i mod kyshånd, alt hvad der byder sig, bruge løs af mulighederne .... og koge det ned til en koncentrat, ud af alt det jeg behøver, og lade resten ligge .......

I hvertfald er det selvskabt essens.... og ikke blot en hurtig genvej af en maggi- terning som substitut, hvor sammenligningen i øvrigt overhovedet ikke fortjenes.

........ og ja ... synd at fuglefløjt ikke kan gengives her, ej heller solstrålerne der rammer mine asparges ben, der for første gang bliver luftet (det sidste er nu heller ikke et syn der vil vække klapsalver, så det vist godt for alle parter, at der ikke kommer 'syn for sagen' *GG* ;-)

God lørdag aften til alle.... kan hilse og sige, at katten her er særdeles tilfreds med hans surprice-aftensmåltid :-)

og min egen fiskesuppe ? ... ja men nu tager det kun 10 min. hvor de rensede muslinger, frisk rødspætte og andet godt fra havet, blot skal dampes kort med i den Bouillabaisse jeg skrev om til formiddag - og så er den klar til servering så snart sulten melder sig.

Og i morgen har jeg inviteret en veninde til andendags gilde, og DET kan jeg så gå og glæde mig til for morgen dagen, og få indhendtet alt det siden vi sidst var sammen om , og så i øvrigt få lavet det lille drivhus færdig og klar til sommerens tomater og andet godt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar