søndag den 9. maj 2010

Agua Azul og San Christobal

Et par enkelte flash-back tilføjelser fra Mexico,

Ikke så langt fra byen San Christobal - en Malerisk by, der ligger højt oppe i bjergene. En by som blomstrede op i Spansk Colonitid i Mexico, findes også et naturskønt område, der hedder Agua Azul


billedet forklarer vist helt godt, hvorfor stedet hedder sådan

At svømme i det klare vand ( eller vandfald som det reelt er) er en vidunderlig forfriskende oplevelse, midt i denne skønne og storslået natur.

det var det næste stop, jeg og min veninde foretog fra San Christóbal, efter endnu forudgående ophold i en lige så malerisk men større og hel anderledes by igen: Oaxaca (udtales oahaca) i Mexico's sydelige halvø.

Sjovt er det også, at jeg fandt dette billede på nettet, da jeg bladrede lidt rundt på google, for at genopfriske gode minder :

En gårdhave, som findes i San Christobal, der tilhører et hotel (jeg dog ikke boede på) beliggende midt i den smukke og karakteriske by, med alle deres pastelfarver på husvæggene.
En fantastisk oase, som jeg benyttede ofte, med at tilbringe gode hygge stunder, i de dage jeg opholdt mig i byen. Særligt midt på dagen tiltrak den, hvor jeg nyd, at være under selv samme borgonvillakaskader, som man ser på billedet.

Jeg kunne genkende det, straks jeg så billedet. vidunderligt sted at holde ciesta,
i skyggen's tiltrængt kølighed. Ofte sad jeg og tegnede og farvelagde med min akvareller, mens jeg hvile benene og absorberede dagens indtryk, - sikkert med et glas kølig hvidvin eller en kop kaffe :-)

Jeg har stadigvæk disse akvareller og tegninger fra Mexico turen, og naturligvis også fra denne lille skønne oase ..... dem må jeg finde frem igen , og få endnu flere erindring's billeder frem :-)
....

Og nu en tilføjelse mere ....

Sumidero-kløften!!!! .... kun nogle timers kørsel fra San Christobal og en oplevelse i sig selv!

Fantastisk sejltur gennem kløften, hvor jeg og min veninde oveni selve synet af det storslået natur, også var så heldige at se krokodiller i vandet .... de var godt nok små - dem vi så - men de VAR der :-)

Islas Mujeres & Chichin Itza er heller ikke glemt - og slet ikke den særlige oplevelse af et 'deja-vue dag's oplevelse af en Hoppermaleri-stemning..... et sted i Mexico, jeg tidligere har skrevet en blog om også ...

Rejseoplevelser er en rigdom, der aldrig mister sin værdi, og som man kan glæde sig over - igen og igen.

- og dem har jeg heldigvis et helt livs rygsæk fyldt med :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar