søndag den 9. maj 2010

En grinmasse der kan passe ...

i rette tid og sted ; -)



For mange år siden, som ung, med en kæreste, som jeg lige var ved at flytte sammen med, i vores første lille lejlighed i kbh...

Gik jeg på samme tidspunkt på Niels Brock Handelsskole.

Kæresten og jeg havde lige erhvervet os en gammel rusten 2CV ... der sådan nogenlunde køre - men så heller ikke mere :-)

Ofte satte min kæreste mig af ved skolen, så jeg slap for at tage det offentlige når vi alligevel skulle ind til byen om morgenen.
...

Eleverne var et blandet hold, hvoraf nogle også fra meget velhavende familier med gode forbindelser, og en af mine klassekammerater havde således fået et godt fritidsjob som chauffør for kongehuset, der bliver tilkaldt når f.eks. prominente gæster skulle hentes og bringes ved statsbesøg.

Det betød, at det kunne hænde, at han havde en af disse biler med, fordi han skulle bruge den i sit chaufførjob efter skoletid, når VIP skulle hentes eller bringes fra punkt A til B.

........

En tilfældig morgen, kørte min kæreste mig til skolen, hvor efter han skulle læsse lidt af vores fælles 'indbo' af i vores nye lejlighed....

Dette indbo som vi transporterede den morgen ... var bla. en pæn brugt 1 1/2 mands madras, som vi havde snorret op på taget af vores lille 2CV :-)))

....

Da vi nærmede os Niels Brock, ser jeg ud af det ene øjenkrog, at ikke bare en stor del af mine klassekammerater, men også parallelklassen stod pænt samlet ude ved hovedtrappen. og som tydeligvis kikkede på noget der var lige overfor ...... (som jeg så ikke lige kunne se hvad var på det tidspunkt)

Men altså jeg kunne jo godt se hvor komisk vores oppakning på den rustne blå 2CV på taget tog sig ud, og som jeg ikke lige behøvede at ha 2 hold klassekammerater til at overvære det syn .... så jeg forsøgte skønsom at sige til min kæreste :

Du behøver SLEEEETIKKE at køre længere end her !!!!!!! (i håb om at jeg stille kunne daffe hen til skolen fra sidegaden, og undgå at blev set med vores 'oppakning'.

...

Men Sødt sagde min kæreste så bare .... selvfølgelig kører jeg dig til døren ... jeg skal jo bare køre rundt, og skal alligevel køre videre i den retning !!!!!!!

UPS!!!! ..... :-S

jeg lader som ingen ting ... men ser allerede for mig det latterudbrud der ville komme, når jeg skulle stige ud foran alle klassekammeraterne (som jeg i øvrigt havde det glimrende sammen med )

Nå men, da jeg indså, at jeg ikke kunne nå at gøre noget som helst ved situationen, besluttede jeg mig bare for, at tage det i stiv arm, og lade tingene udvikle sig af sig selv ...

.......

Kæresten svinger rundt,
forbi Forum og rundt om det grønne anlæg der er mellem Forum og Niels Brock, og parkerer ligeså flot foran hovedindgangsdøren, hvor flokken altså stod og beundrede 'et eller andet' ....

som HELT tilfældigvis viste sig at være : et splinter ny Mercedes af den aller nyeste slags der var på markedet og som kongehuset lige havde investeret i ... og stod der og glimtede i al sin pragt og vægt!

..

og der kom jeg så tøffende i min rustne 2CV med brugt madras bundet med seler og rem oven på taget!!!!!!!


Og Latterbrøl ..........som jeg havde ventet og frygtet naturligvis, men som jeg heldigvis også kunne se det komiske i , selv om jeg var midtpunktet for det !!!
..........

UD steg jeg så, så værdigt som jeg nu kunne forsøge at se ud ....... smilede af mine kammerater, der naturligvis grinede endnu højere af det tilfældige grinagtige billede der var på gaden.... og så oveni med den Mercedes som de lige stod og beundrede til sammenligning.

..............

Og nogen skulle jo så også være morsomme i bemærkningen ....... forståeligt nok...... (også kammeraten, der kørte i bilen som chauffør naturligvis )

men jeg havde jo besluttet ikke at lade mig slå ud!

så jeg tog pokerfjæs på, lod som ingen ting og svarede bare kort :

Forskel fra den Mercedes der står der, og min 2CV ... er at du kører på 'lånte fjer'
mens min er købt og betalt og er MIN.

.....

så klappede de I ,,, og jeg SKRED ind gennem hoveddøren, og synes jeg faktisk havde klaret situationen ganske godt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar