lørdag den 28. maj 2011

Sten i haven

Søndags projekt... med (flere) sten omkring krydderurtegården:-)

Sidste år startede jeg på at bruge de store marksten til at lægge en sti omkring krydderurtebedet.

Natur-og brosten passer til denne landhave, og tanken er, at på et eller andet tidspunkt, så bliver området omkring udendørs vaske/rense/plantebordet være helt omkranset af mark og brosten..... i plan med græsarealet, at man nemt kan komme helt ind med græsslåmaskinen, og bare køre over stenene - der hvor græs og sten mødes.
...

For et par dage siden fik jeg så en fin bunke brosten, og selvfølgelig skulle disse straks puslespilles med.

I morges gik jeg i gang, for at færdigøre stien langs den ene side af pusle/vaske/plantebord. Græsset blev fjernet i blokke, og erstattet af brosten af varieret størrelse.

Og da der var flere sten ... så kunne den anden side også få samme tur.

lige knap, ....men går an.


Og Brolæggerjomfruen kan holde en pause ... indtil mere stenmateriale kan anvendes til sten-puslespillet :-)
..

Og ja ... det var stadig eftermiddag og plantevejr ... og en bakke med fine porrer måtte også plantes.

Så, på det sted, hvor jeg for en uge siden ryddede et området med et par hængepile for ukrudt, og i stedet plantet til med mynter.

fandt jeg oplagt til at blive udvidet til det formål også ...


Så det ovalformet bed blev gjort betydelig større, tilføjet kompost
- og nu står de små fine porrer i rad og række i dybe render, så de nemt kan hyppes omkring, efterhånden som de vokser sig store.

Her har jeg tænkt mig, at der også skal være plads til sukkerærter, gulerødder og jordbær som kantbeplantning.

men det må vente til en anden dag
- for nu regner det trods alt for meget.... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar