torsdag den 5. maj 2011

Avokadotræ for sjov

for et par måneder siden havde jeg et par meget store sten fra nogle lækre avocadofrugter.

De var på vej ned i skraldeposen, da jeg pludselig fik en indskydelse at stikke dem ned i en potte med alm. havejord, for blot for sjov at se, om der kunne komme noget resultat ud af dem. Potten blev stillet i vindueskarmen.

Efter ca. en måneds tid med lidt pø om pø vanding, som jeg nu huskede på det, kom der sørme et fint skud op.

Nu har jeg plantet den om i en større spand, og sat ud (ca. et par uger siden) i mit lille drivhus. Jeg kunne også se, at den anden sten i mellemtiden var 'flækket', så det kunne også tyde på, at et skud er på vej fra dens kerne også.

Den første som allerede er kommet op med fine blade er i mellemtiden blevet ca. 40 cm. lang, står med små fine friske blade op langs stammen og med sunde blade på toppen.

Billedet er taget her til morgen, hvor den trods nattefrost stadig ser frisk og fin ud,


Men jeg er spændt på, om avokadoen, okideerne, kamelia og andet der allerede er kommet ud i drivhuset - opmuntret af de seneste ugers varme nu har taget skade.

Heldigvis sørgede jeg i det mindste for, at fuglene kom ind i varmen i nat.
De havde ellers også taget deres ferielogi i drivhuset for mere end en uge siden.


Rimfrost på græsset 4.Maj 2011

Ingen kommentarer:

Send en kommentar