søndag den 22. maj 2011

......ingen billeder

....... for jeg har glemt mit kamera på arbejdet.

ellers ville jeg gerne have taget billeder af min lille plet
hvor alt ellers står så i Majmåneds lysende grønne.

Kroppen knager, ryggen klager, armene er lange og benene trætte
men, men, men,
Planterne strutter -

særligt fordi himlen lige har velsignet jorden med livgivende vand
lige da jeg synes, jeg ikke kunne hitte på mere at lege med, og måtte gå indendøre.

Nu hvor jeg kikker ud af mine vinduer, mens der stadig er lyst
og ser
alle de små planter, som jeg har flyttet rundt med

nyt duftende myntebed som bundække under hængepile
de fine lærkespore, jeg fandt mellem skov jordbær,
martsvioler, der var gemt bag en busk,
skovsyre, anemoner og de smukke liljekonvaler som jeg fandt langs skovkanten,
der alle er plantet i senest anlagt staudebed

og en nøddebusk, der havde sået sig selv mellem græntræer, står nu ved krydderurtehaven, og kan danne læ og skygge, for urter der ikke ønsker sol hele dagen.

planter, hentet fra grøftekant, eng og krat
og samlet igen ...
i mit lille paradis og refugium.

og en dejlig week-end er gået.
med jord under neglene, fuglesang, sol, tanker og drømme
og nu livgivende regn.

Intet kan være bedre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar