mandag den 30. august 2010

Kryddersnaps, nødder og kastanjer

Og så er sason for græsslåning vel snart forbi... :-)

Der er desværre ikke så mange æbler på træerne i år, tilgengæld er der herlig masser nødder, - snart er de til at spise som de er, og resten skal naturligvis indsamles til vinterens desserter.

og ægte kastanjer er der faktisk også i haven.

Selve kastanjerne bliver desværre aldrig så store (højst hasselnødstørrelse)

I år har jeg tænkt mig at prøve noget helt nyt,
for trods alt at udnytte disse lidt eksotiske spisekastanjer fra haven.

Overhælde dem med snaps og lade den trække nogle uger, og måske være heldig at få en fin og aromatisk snaps, der kan nærme sig *grappa*, som man kender fra Italien :-)


Gode opskrifter vil jeg være taknemmelige for at få, hvis der skulle være nogen, der sidder inde med bedstemor/far's hemmeligheder ;-)

ellers går jeg bare i gang - og forsøger mig frem, for eksperiment og fornøjelsens skyld :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar