onsdag den 22. juni 2011

Køkkenhave juni ... et skridt videre

I går aftes fik jeg med hjælp af min gode ven trukket de store linjer præcist op,så jeg nemt og ubesværet kan begynde at grave de 8 trekantsformede bede med græsgange i mellem.

Som man kan se af linjerne, vil der midt i bedet dannes et centrum , med plads til en stor krukke, eller et lille rundt bord, til små havesager jeg altid har mellem hænderne.

I morges nåedede jeg lige, at grave det første bed, inden jeg skulle på arbejde, og jeg tænker, at jeg bare tager et bed af gangen, og planter dem til efterhånden, som de er klar.

Her til aften fik jeg stukket langs alle de ydre linjer med spaden, og resten lader jeg ligge for i dag..... for trods alt har det været en lang dag, med trals årsregnskab jeg også havde sat mig for, at få sendt afsted i tide.

Nu er DET veloverstået, så i morgen kan jeg fortsætte hvor jeg slap
- med det jeg synes er sjovest lige nu, med god samvittighed ;-)

EN ting er helt sikkert :
Disse smukke yin Yang bønner skal der være plads til - for de er bare så smukke og anderledes,
at disse var en af grundene til, at jeg bare måtte udvide min køkkenhave :-)
Og heldigvis er der en hel del salater og grøntsager, der sagtens kan blive sået lige nu, og en hel del andre, der endda bedst kan vente til, at blive sået til midt i juli.

Så alt i alt har jeg masser af tid
- også til at planlægge hvilke grøntsager der skal være hvor :-)



Men nu er der dømt sushi-time for i aften :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar